13.10.2015
Bu haftaki dersimizde öğrenme kuramlarını daha detaylı şekilde işledik.Bunlar;
Davranışçılar ; Değişen davranıştır.
Bilişsel Anlayışlar ; Değişen biliştir.
Yapılandırmacılar ; Değişen bilişsel yapılardır.
Biz bu derste Davranışçılar'a;Boş Kutu , Bilişsel Anlayışlar'a;Kara Kutu , Yapılandırmacılar'a; İnternet Ağları örneklerini verdik.
Sonrasında hocamız bizden boş bir kağıda bizim kendi cümlelerimizle bu öğrenme yöntemlerini ne şekilde yapabileceğimizi yazmamızı istedi.
Bu dersteki kendimce en önemli düşünce;bütün öğrenme yöntemleri öğretmen merkezli olduğu oldu.
Ayrıca ek olarak düşüncem ise derste de açıkladığım gibi Davranışçılar'a öğretmek hepsinden çok daha kolaydır.Çünkü onlar sorgulamaz,onlara hiç bilmedikleri bir bilgiyi sunarsınız ve onun öyle olduğunu söylersiniz :))
Hızla yayılan bilgi dünyası olan İnternet'te bloglar sayesinde hem daha fazla bilgi paylaşımı,hemde paylaşılan bilgilerin üstüne yapılacak tartışmalar sayesinde bilgi gelişimi daha net hale gelebilecektir.
Açıklama
26 Ekim 2015 Pazartesi
BTÖ206 - ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI GÜNLÜK
06.10.2015
Bu haftaki dersimizde Öğrenme Kuramlarına giriş yaptık.Ön girişten sonra bu kuramdaki temel kavramları incelemeye başladık.Bunlar;
Öğrenci Merkezlilik
Hazır Bulunuşluluk
Motivasyon
İlgi
Bu kavramları detaylı olarak yine soru cevap şeklinde gerçek hayattan yaşadıklarımızı katarak hocamızla beraber götürdük.Ayrıca önceki haftada olduğu gibi klasik koşullanmayı kendimiz örnekler bularak tekrardan inceledik.Kafamızda daha fazla yer etmesini sağladık.
Bu haftaki dersimizde Öğrenme Kuramlarına giriş yaptık.Ön girişten sonra bu kuramdaki temel kavramları incelemeye başladık.Bunlar;
Öğrenci Merkezlilik
Hazır Bulunuşluluk
Motivasyon
İlgi
Bu kavramları detaylı olarak yine soru cevap şeklinde gerçek hayattan yaşadıklarımızı katarak hocamızla beraber götürdük.Ayrıca önceki haftada olduğu gibi klasik koşullanmayı kendimiz örnekler bularak tekrardan inceledik.Kafamızda daha fazla yer etmesini sağladık.
BTÖ206 - ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI GÜNLÜK
29.09.2015
Dersimizin ilk haftasında adından da anlaşılacağı gibi öğrenme ve öğretme hakkında konuştuk.Öğretme kuramının önemini,maddeler halinde inceledik.Belki de bu ders için düşündüğümüz sıkıcı olabilecek önyargısının aslında yanlış olduğunu gördük.Çünkü;benim için önemli olan şekilde yani öğretmenin,öğrenciyi de devamlı dersin içinde tutarak dersi işlemesi derse olan ilgimi pozitif yöne çekti.
Dersin sonlarına doğru İvan Pavlov'un bildiğimizi sanıp aslında çok yanlış bildiğimiz deneyini ele aldık :).Bu deneyde koşullanmadan önce,koşullanma sırasında ve koşullanmadan sonra evrelerini inceledik ve dersi bitirdik.
Dersimizin ilk haftasında adından da anlaşılacağı gibi öğrenme ve öğretme hakkında konuştuk.Öğretme kuramının önemini,maddeler halinde inceledik.Belki de bu ders için düşündüğümüz sıkıcı olabilecek önyargısının aslında yanlış olduğunu gördük.Çünkü;benim için önemli olan şekilde yani öğretmenin,öğrenciyi de devamlı dersin içinde tutarak dersi işlemesi derse olan ilgimi pozitif yöne çekti.
Dersin sonlarına doğru İvan Pavlov'un bildiğimizi sanıp aslında çok yanlış bildiğimiz deneyini ele aldık :).Bu deneyde koşullanmadan önce,koşullanma sırasında ve koşullanmadan sonra evrelerini inceledik ve dersi bitirdik.
Kaydol:
Yorumlar (Atom)